DS16 problem, Höhenruder lock-up volles Ausschlag
- HasseL_67
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DS16 problem, Höhenruder lock-up volles Ausschlag wurde erstellt von HasseL_67
Posted 10 Juli 2018 21:20 #1
Ich fürchte, ich habe ein Problem mit meiner DS16 festgestellt. Bei drei verschiedenen Gelegenheiten hatte ich einen Fehler, der dem Höhenruder eine volle Ausschlag Lock-up gegeben hat:
• Einmal im letzten Jahr in einem Giles auf dem Boden, wo einer von zwei Höhenruder-Servos die volle Ausschlag erreichte (ich dachte das Servo nicht mehr funktionierteund ersätzte es)
• Einmal im letzten Jahr in einem Reichard Mandarin, diesmal wieder voll Ausschlag nach oben während Fliegen. Der Fehler ist verschwunden, bevor das Flugzeug den Boden erreicht hat. Versuchte mehrere Dinge während des Abstiegs, wechselnde Flugmodi, volle Ruderausschläge aller Ruder usw., aber ohne Erfolg. Die Störung hörte plötzlich auf und ich landete ohne Problem.
• Einmal gestern mit dem Mandarin. Voll Ausschlag nach unten während des Abstiegs. Laut Logbüchern erreichte ich 93 Meter, als es passierte. Volle Signalstärke und -qualität bis in den Boden mit einer Sinkrate von 27,5 m / s vor dem Aufprall. Flugzeuge total abgeschrieben.
Ich habe versucht, das Problem neu zu erstellen, aber nach dem Absturz hat alles gut funktioniert.
Hast du irgendwelche Tipps, was zu tun ist, um den Fehler zu finden? Mein erster Gedanke war ein zufälliger unregelmäßiger Hallsensor im Sender, aber in diesem Fall hätten sich beide Servos in den Giles bewegen sollen, Empfängerprobleme scheinen unwahrscheinlich, da sie auf zwei verschiedenen Flugzeugen aufgetaucht sind.
Bitte geben Sie Vorschläge, was ich testen sollte! Ab jetzt möchte ich nichts mehr teuer Flugzeuge fliegen, da ich dem Sender nicht vertrauen kann und es ist sehr schwer zu verifizieren, dass der Fehler nicht da ist, da es unmöglich ist, ihn neu zu erstellen.
Entschuldigen Sie mir bitte meine schlechte Deutsch, ich bin Schwedisch und hat vor 30 Jahren nichts ins Deutsch geschrieben. Ob möglich, bitte antworten Sie in Englisch!
Tx version 3.2. Ich machte heute einen update zum spätesten Version. Alle alte Datei speichert für Referenz.
Grüße
Hans
Schweden
Just in case my German is hopeless to understand I give you the same question in English.
I am afraid I have encountered a problem with my DS16. At three different occasions I have had a fault that has given the elevator full deflection:
• one time on the ground last year in a Giles where one of two elevator servos went full up deflection (changed servo after that since I thought the servo malfunctioned)
• one time last year in a Reichard Mandarin, once again full up deflection, this time in flight. Fault disappeared before reaching ground. Tried several things during descent, changing flight modes, full deflection of all rudders et c) but to no avail, fault just suddenly stopped.
• One time yesterday with the Mandarin. Full down elevator in power climb. According to logs I reached 93 meters when it happened. Full signal strength and quality all the way into the ground reaching a rate of descent of 27,5 m/s before impact. Aircraft totally written off.
I tried to re-create the problem but everything worked just fine after the crash.
Do you have any tips on what to do to find the fault? My first thought was a randomly erratic hall sensor on elevator but in that case both elevators should have moved in the Giles, receiver problems seems unlikely since it has appeared on two different aircraft.
Please give any suggestions on what to do! As of now I do not want to fly anything expensive as I cannot trust the transmitter and it is very hard to verify that the fault is not there as it is impossible to re-create.
I used Tx version 3.2. Updated to latest version today to test. All old files saved for verification.
• Einmal im letzten Jahr in einem Giles auf dem Boden, wo einer von zwei Höhenruder-Servos die volle Ausschlag erreichte (ich dachte das Servo nicht mehr funktionierteund ersätzte es)
• Einmal im letzten Jahr in einem Reichard Mandarin, diesmal wieder voll Ausschlag nach oben während Fliegen. Der Fehler ist verschwunden, bevor das Flugzeug den Boden erreicht hat. Versuchte mehrere Dinge während des Abstiegs, wechselnde Flugmodi, volle Ruderausschläge aller Ruder usw., aber ohne Erfolg. Die Störung hörte plötzlich auf und ich landete ohne Problem.
• Einmal gestern mit dem Mandarin. Voll Ausschlag nach unten während des Abstiegs. Laut Logbüchern erreichte ich 93 Meter, als es passierte. Volle Signalstärke und -qualität bis in den Boden mit einer Sinkrate von 27,5 m / s vor dem Aufprall. Flugzeuge total abgeschrieben.
Ich habe versucht, das Problem neu zu erstellen, aber nach dem Absturz hat alles gut funktioniert.
Hast du irgendwelche Tipps, was zu tun ist, um den Fehler zu finden? Mein erster Gedanke war ein zufälliger unregelmäßiger Hallsensor im Sender, aber in diesem Fall hätten sich beide Servos in den Giles bewegen sollen, Empfängerprobleme scheinen unwahrscheinlich, da sie auf zwei verschiedenen Flugzeugen aufgetaucht sind.
Bitte geben Sie Vorschläge, was ich testen sollte! Ab jetzt möchte ich nichts mehr teuer Flugzeuge fliegen, da ich dem Sender nicht vertrauen kann und es ist sehr schwer zu verifizieren, dass der Fehler nicht da ist, da es unmöglich ist, ihn neu zu erstellen.
Entschuldigen Sie mir bitte meine schlechte Deutsch, ich bin Schwedisch und hat vor 30 Jahren nichts ins Deutsch geschrieben. Ob möglich, bitte antworten Sie in Englisch!
Tx version 3.2. Ich machte heute einen update zum spätesten Version. Alle alte Datei speichert für Referenz.
Grüße
Hans
Schweden
Just in case my German is hopeless to understand I give you the same question in English.
I am afraid I have encountered a problem with my DS16. At three different occasions I have had a fault that has given the elevator full deflection:
• one time on the ground last year in a Giles where one of two elevator servos went full up deflection (changed servo after that since I thought the servo malfunctioned)
• one time last year in a Reichard Mandarin, once again full up deflection, this time in flight. Fault disappeared before reaching ground. Tried several things during descent, changing flight modes, full deflection of all rudders et c) but to no avail, fault just suddenly stopped.
• One time yesterday with the Mandarin. Full down elevator in power climb. According to logs I reached 93 meters when it happened. Full signal strength and quality all the way into the ground reaching a rate of descent of 27,5 m/s before impact. Aircraft totally written off.
I tried to re-create the problem but everything worked just fine after the crash.
Do you have any tips on what to do to find the fault? My first thought was a randomly erratic hall sensor on elevator but in that case both elevators should have moved in the Giles, receiver problems seems unlikely since it has appeared on two different aircraft.
Please give any suggestions on what to do! As of now I do not want to fly anything expensive as I cannot trust the transmitter and it is very hard to verify that the fault is not there as it is impossible to re-create.
I used Tx version 3.2. Updated to latest version today to test. All old files saved for verification.
von HasseL_67
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- NicoS
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Have you logfiles with logged transmitter stickpositions from the crashflights?
Nico
Nico
Last Edit:10 Juli 2018 21:45
von NicoS
Letzte Änderung: 10 Juli 2018 21:45 von NicoS.
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- HasseL_67
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HasseL_67 antwortete auf DS16 problem, Höhenruder lock-up volles Ausschlag
Posted 10 Juli 2018 22:29 #3
I am afraid not. I was not aware of the possibility until yesterday. I had only logged vario and receiver data.
Hans
Hans
von HasseL_67
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qwertz antwortete auf DS16 problem, Höhenruder lock-up volles Ausschlag
Posted 23 Juli 2018 20:54 #4
Hello Hans,
a very serious and difficult to solve problem. Actually I do not see any direct reason why the problem came up at the two models.
So I just throw in some questions.
- Did you use different receiver in both models?
- Had both servo's been connected to the same channel?
- Are the servo types identical?
- What about the failsafe settings? Is there any difference to other channels?
- What about the receiver voltage? Is it possible that there was a short cut in the line to the servo?
- Is it possible that the impulse cable faced a particial break?
- Are there any plugs between Servo and receiver or and soldered connections? Is there a difference between the two models?
- Is there any kind of component you had been using in both models?
- How was the 2nd Servo on the ground connected to the receiver? Directly? Did you use a jeti / power box / etc?
Regards Bodo
a very serious and difficult to solve problem. Actually I do not see any direct reason why the problem came up at the two models.
So I just throw in some questions.
- Did you use different receiver in both models?
- Had both servo's been connected to the same channel?
- Are the servo types identical?
- What about the failsafe settings? Is there any difference to other channels?
- What about the receiver voltage? Is it possible that there was a short cut in the line to the servo?
- Is it possible that the impulse cable faced a particial break?
- Are there any plugs between Servo and receiver or and soldered connections? Is there a difference between the two models?
- Is there any kind of component you had been using in both models?
- How was the 2nd Servo on the ground connected to the receiver? Directly? Did you use a jeti / power box / etc?
Regards Bodo
von qwertz
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- AlexBonfire
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AlexBonfire antwortete auf DS16 problem, Höhenruder lock-up volles Ausschlag
Posted 24 Juli 2018 10:14 #5
I doubt, weather a connection break in the servo wire nor a short circuit should lead to a full servo deflection.
It must be a malfunction in the servo, in the receiver, in your transmitter or maybe a overvoltage in your RC equipment.
What servo types did you use ?
How is your RC equipment powered ?
Did you use the same receiver ?
It must be a malfunction in the servo, in the receiver, in your transmitter or maybe a overvoltage in your RC equipment.
What servo types did you use ?
How is your RC equipment powered ?
Did you use the same receiver ?
von AlexBonfire
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- HasseL_67
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HasseL_67 antwortete auf DS16 problem, Höhenruder lock-up volles Ausschlag
Posted 25 Juli 2018 18:37 #6
von HasseL_67
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